hopppass chilli 17/6

älskade ponny <3
 
 
Skritta fram han väldigt länge innan jag började rida. Sen när jag började jobba honom kändes han väldigt fin och sammarbets villig. Så jobba han rätt länge i skritten och traven innan jag tog galopp så han var uppvärmd noga. Men han kändes lika fin i galoppen. Hade lika gärna kunnat ta ett dressyr pass i dag för han kändes sjukt fin!
Sen hoppade Melinda upp och tog de första sprången på honom , sen hoppade jag upp igen. Han kändes lite seg, men det tar jag för att han är öm i hovarna för att han går barfota, sen va det ju väldigt varmt och så är inte underlaget det bästa! Men han jobba på. Började med ett kryss på medellinjen, komination och studs. Inga stopp idag och det är sjukt bra, för varje gång vi / jag har hoppat honom har vi haft i alla fall minst 1 stopp så de va ju sjukt bra. Han tyckte att det var kul, då han vart lite mer frammåt sen.
Hoppade inga höjder alls, men han va ju öm i hovarna, och sist jag hoppade honom ramlade jag av 2 gånger så vi tog det lite lugnt i dag bara och han skötte sig sååå bra! Super nöjd över honom, min prins!
Glömde dock kameran hemma hos mamma, så bilder kommer antaligen i morgon! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback