Pucko ponny

I torsdags regnade de ju konstant hela dagen. Vi åkte till stallet när de va som värst typ. Min första tanke va ju att de typ ä 1 km från hagen till stallet puh kommer bli dyng blöt. Men när ja väl kommer till hagen vill inte ponnyn in? Han ä ju högst i rang i hagen så han får med sig alla & springer omkring där. Tillslut va de bara han som sprang omkring som ett moje fast han känner igen både mig och mamma han kommer alltid osv. Men efter 1 timme i spöregn fick jag tag på honom . Både jag & mamma va as irriterade på chilli. Sen när vi kom in fick han på sig gose täcke & så torka vi av han så gick jag ner till ridhuset & red... Men de blev inte riktigt som tänkt. Hela han va bråkig & vägra han va inte vanliga chilli. Han flög upp i luften för allt leta efter saker att va rädd för för att slippa undan eller för att han bara va dum. Han kan va så i bland men bara lite i början sen gör han inget då va de hela tiden. Satt & typ skratta igenom passet. Så gick ja upp med han, gav han mat & fixa han & de där & sen släppte ut han. Han va en helt upp & ner vänd chilli då. Kände inte igen honom alls. Så hoppas han ä vanliga chilli på måndag. Då blir de att rida ut med Melinda :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback